förb... jäv.. $#**%&$! van-jävel

alternativ titel, varför jag inte kör Chevrolet längre. 

Augusti 2006,  vår Chevrolet van som bär runt på vår racing tidtagning skulle ut ett ärende med mig bakom ratten. 

Ett snillrikt ingenjörsdrag hos denna General motors produkt uppenbarade sig när trafiken tätnade vid fyratiden innan Wieselgrensplatsen.  Nämligen att i princip allting som snurrar runt en motor drivs av en enda gemensam rem.
Denna rem är automatspänd. det vill säga jättebra att slippa sträcka och justera, nackdelen är att den funkar tills spänningen är töjd till max, och går sen av utan förvarning.

Remmen driver fläkt, vattenpump, generator , servopump, ac, luftpump,  bromsar och rubbet. Så där kommer jag rullandes i rusningstrafiken med en stor röd van som börjar koka, och saknar bromsar, styrning samt laddning, spännande. 

image164 

vart jag var på väg med vanen? till Rogers Custom för att hämta det nya avgassystemet, det gamla trillade av  en natt utanför Kalmar...

Jag hade tills dess inte varit förbi Rogers Custom på sådär två år, inna vi blev med denna röda tingest i organisationen.
med det oplanerade rembytet så befann jag mig därute springandes fyra vändor på tio dar. och på det säger butikschefen:
-"Va kul att se dig här igen, Mårten!"  
Jo...  vi kör ju Chevrolet igen.. suckar jag till svar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback