vart tog det vägen?

Suck, bloggen har bytt plattform, skulle bli så jäkla bra och det ena med det andra. lite märkligheter på vägen dock, det går inte att länka hit från bloggportalen, då finns jag , och många fler bloggar inte alls. vart tog dom vägen?
 Statistiken verkar leva sitt eget liv, enligt den så har jag bara 5-10 läsare helt plötsligt, vart tog ni vägen?
Ladda upp bilder, jippi, det går att ladda upp klickbara miniatyrer numer, men det hakar sig och stakar sig och man får försöka flera gånger inann man lyckas få in en bildjäkel. Den är ungefär som när jag starta med bloggen för över två år sen, och knöligheten med bilduppladdning var ett av skälen till att jag tröttnade på den en gång med. Nu är det alltså tillbaks till ruta 1 med bilder.

Och vart tog inlägget vägen? kan ni se det här? jag kan det inte... skall det ta en timme eller mer för att få ett inlägg publicerat?


Kommentarer
Postat av: F

Jo, om det verkligen var ett bättre "bloggverktyg" man fick i o m flytten kan man ju diskutera. Och även jag märkte av en avsevärd downslope i antalet besök/träffar...misstänker det har att göra med googlesök etc. Ibland när du söker i bloggen och letar efter gamla inlägg så finns de inte, men när du går ut i menyraden och klickar på en månad för 1-2 år sedan så hittar man inlägget.

Postat av: Mårten

för nån promgrammerarnisse nånstans i utkanten av verkligheten så är det säkert bra, vi användare förstår ju oss inte på sånt som är bäst för oss va? :)

2008-06-10 @ 14:12:29
URL: http://svammelsurium.blogg.se/
Postat av: Strandholm

Jisses. Varför bytte du till blogg.se? Själv har jag bytt ifrån blogg.se inte mindre än två gånger! :P



Slöa servrar och att 99% bloggarna på den portalen handlar om vad skribenten åt till frukost och hur aftonklänningen matchar med den förväntande blandkompottsspyan vid halv 3 fick mig att ledsna.



Hoppas du finner större glädje av det hela än mig! :)

2008-06-10 @ 19:16:57
URL: http://strandholm.blogg.se/
Postat av: Farbror Sid

Körde blogg.se ett tag i en sidoblogg, men nä! Jag är verkligen nöjd med blogspot.com eller varför inte ta steget till egen domän. http://farbror-sid.se/ Visserligen svårt att få till kommentarer och annat men du är din egen och kan lägga bilder och annat där du själv har kontrollen.

Värmen och sommaren halverar besöksantalet ibland, jag märker att nu är det stilltje från ca 140 varje dag till ca 80.

2008-06-10 @ 20:33:00
URL: http://farbror-sid.blogspot.com
Postat av: Strandholm

Tss! era bloggmoguler, själv så snittar jag ca 10-30besökare per dag. Har faktist toppat med 38st på en dag, på min egna portal dvs.



Som Farbrorn(låter rätt kul att kalla Sid för 'Farbrorn' förövrigt hehe) säger så är det mycket trevligare att köra på sin egna domän för då kan man styra allt. Nackdelen är ju att man tvingas göra allt tråkiga själv föratt få sidan att fungera som man vill istället föratt få det serverat. Men bäst av allt är att man slipper reklamen som blogg.se/blogspot.com insisterar att använda. Jag betalar hellre 100kr per år för min egna domän och slipper allt vad reklam heter!



Jag kan rekomendera Wordpress som publiceringsmedium, finns flera terrabytes av finurliga påbyggnationer till det. Förövrigt så har jag en egen nishad bloggtjänst(i stil med blogg.se/wordpress.com/blogspot.com men med en speciell inriktning) i görningen, beräknas vara klar till hösten, har dock ingen större panik med det hela då det är helt och hållet på hobbynivå. (så ni inte tror att jag är helt ifrån vettet och vill "casha in" på bloggtrenden cirkus 3 år för sent;) )

2008-06-10 @ 21:01:37
URL: http://blogg.strandholm.se
Postat av: Farbror'n

Jo, det är ju rätt Strandholm, att det blir lite mer jobb. Låter spännande med egen bloggtjänst, bara att vänta då...

2008-06-10 @ 22:37:59
URL: http://farbror-sid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback