Fredagsrace på piren med några comebacks

Femte racet i år på nya Piren, och vädret var på vår sida denna gång med.

En vagn som inte syns på sådana här race längre sen den började gå riktigt fort förärade oss med ett besök, det handlar om Anders Bostic Envalls fräcka och snabba Impala SS, som skulle ner och träna 60-fotsreaktioner inför kommande helg på Moholmstrippen.



Nu bar det sig inte bättre än att en packbox lossnade i första repan, så resten av kvällen gällde pallbocksracing istället.
Nedan ser vi den svarta besten i depån, och en annan comeback i blårutig skjorta, Peter Karlsson som vart med oss en del förr kom der på Piren för att plåta lite racebilder som går att se på:
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Falbum.php%3Faid%3D103840%26id%3D563870097%26l%3D0f4073bed2&h=b0e8854f930bb3430a5f1734ccb40690


   
   
Några av kvällens snabbaste ekipage, Kenny med Cobran och Jari körde bra fort med den gröna 200SX:en på 7,58. En äkta Alpina-BMW är inte varje dag man ser och en glad ägare som verkligen ger järnet med sin Alpina B7 Turbo. Men även rena standardbilar kommer ner och testar för skojs skull med som här en Subaru Impreza kombi. 

Och nästa comeback, efter inte speciellt mycket övertalande fick jag ner Emelie som så ofta stod starter förr både på Piren och ute på Säve, vilket var jätteroligt, välkommen tillbaka till plattan, Em! 
 

Starterns funktion på race är mycket viktig, startern är bossen på plattan helt enkelt. Skall ansvara för att banan är fri, bilar står rätt, kommer in röätt i stage, att förare/team sköter sig och och följer starters tecken, och framför allt att det flyter på. Allt detta är Em mästare på att hantera, en av de bättre starters som finns att uppbringa.

Och med nygammal starter på banan så måste man ju spexa till det lite också, undrar vad hon tänkte när vi smög upp den här på startlinjen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback