Semestertempo på bloggen

Ja det halkar lite efter igen här, vad som kommer att skrivas om inom kort är vad som kanske är sveriges största veckoträff, torsdag vid slottsruienen i Gräfsnäs, och idag blir en titt in till storstaden för Göteborgscruisingen.


Så länge får jag bjuda på en bild av "Assualt" från 1960. Detta var en slingshot dragster med strömlinjeformad kaross, ägaren/byggaren hade redan flera år innan experimenter med aerodynamik i dragracing och hans kärror skiljde sig alltid markant från de rådande normerna. Det är alltså Mickey Thompson det handlar om, han med däcken alltså som sitter där i dragstern.  

Kommentarer
Postat av: svensson

Jag tycker inte du behöver be om ursäkt, säga att "det halkar efter" på bloggen osv - du som likt jag uppdaterar så ofta, vi har inget att skämmas för!



Visst kan man låta förana vad som komma ska. Men du har ju redan så många läsare, de följer dig troget ändå gissar jag.

Postat av: Gert

Han var ju en stor idol när jag höll på med dragracing, men jag tror han blev mördat i nån knarkrelaterat historia, nån som vet mera?

2009-08-08 @ 21:35:04
Postat av: Mårten

Jo han blev mördad, vad som ledde det vet jag inte, blev skjuten utanför sitt hus.

2009-08-08 @ 21:39:00
URL: http://svammelsurium.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback