Svenskjänkare
Chevrolet sålde bra i Sverige förr i världen, dock var väldigt få så flotta som den här Bel Air cabriolet 1956 med sin tvåtonslack, vita däcksidor och övrig utrustning. En handfull cabbar kan ha sålts, prislappen låg på c;a 22000 kronor. Totalt såldes det 1971 Chevor i Sverige detta år.
Men jag förstår fortfarande inte riktigt vitsen med att just använda en cabriolet för att göra vackra reklambilder mitt i vintern.
De alla flesta såg ut såhär, som denna 57:a , enfärgat, företrädelsevis svart, detta är mellanmodellen Two-ten med små navkapslar, grova ballongdääck och sparsmakad utrustning, den saknar både backspeglar och även de så vanliga gummituttarna på kofångarhornen. Cabrioleterna i den mån de såldes här importerades, dessa sedaner sattes i hop på licens här i Sverige. den enda utrustningen i princip var värmepaket. Motorn var oftast rak sexa med treväxlad manuell låda. av 1546 sålda Chevor i Sverige här hade bara 175 V8 motor.
Det såldes dock åtta '57 cabbar i Sverige nya, här är den fullständiga storyn om en av dom.
http://www.chevys.se/mincheva/nosoundhistory07.htm
Men jag förstår fortfarande inte riktigt vitsen med att just använda en cabriolet för att göra vackra reklambilder mitt i vintern.
De alla flesta såg ut såhär, som denna 57:a , enfärgat, företrädelsevis svart, detta är mellanmodellen Two-ten med små navkapslar, grova ballongdääck och sparsmakad utrustning, den saknar både backspeglar och även de så vanliga gummituttarna på kofångarhornen. Cabrioleterna i den mån de såldes här importerades, dessa sedaner sattes i hop på licens här i Sverige. den enda utrustningen i princip var värmepaket. Motorn var oftast rak sexa med treväxlad manuell låda. av 1546 sålda Chevor i Sverige här hade bara 175 V8 motor.
Det såldes dock åtta '57 cabbar i Sverige nya, här är den fullständiga storyn om en av dom.
http://www.chevys.se/mincheva/nosoundhistory07.htm
Kommentarer
Trackback