The Melin Collection - accidents

 Det är en tidig sommarmorgon 1974 i utmed Bonita Canyon road, då landsväg, idag har det vuxit upp bostadsområden runtom här.
  En stor fullastad Peterbilt 359 med trailer har vält efter en kollision med...


Denna GMC pickupen från 1956. En våldsam smäll, förutom att Peterbilten välte syns inga större skador fronten, medans pickupen blev fullständigt skrot.


Den nybyggda Interstate 5 löper längs hela västkusten ända upp til Kanada, i december 1960 lyckades denna Ford -54 volta av Interstaten genom stängslen för att landa på Fruit street i Santa Ana.



Uppe vid Halloran Summit i SAn Bernardino County syns vraket av denna 1960 års Ford galaxie Sunliner cabriolet, Året är 1961 och denna fina cabbe har alltså gått sitt öde till mötes ungefär ett år gammal.  


Familjen Melin bodde de tio första åren i SAlt lake City, Utah innan flytten till Santa Ana, en morgon i juni 1957 på G.Street så låg denna Ford 55:an på taket.

Kommentarer
Postat av: Larsson

Som gammal bilbärgare är det intressant och bekant att se - som gammalbilälskare gör det ont i mig...

Postat av: Mårten

jag tänker nog mer på folket, bilarna har vi ju fortfrande gott om trots att en del slutade ödesdigert. 54;an på fruit street och 55:an i salt lake ser ju mer komiska ut och relativt okadda ut trots allt.

Men vad som hänt med stackarna i 60:a sunlinern, eller GMC:n vill man nog helst inte tänka på, måste varit hemskt våldsamma krascher, inga bälten eller bufferts nånstans i dom , usch.

2009-01-16 @ 23:08:11
URL: http://svammelsurium.blogg.se/
Postat av: Jokern/ Woodridge

Håller med dig Mårten, det var mina första tankar också.



Om man ska tänka på bilar som försvunnit, så brukar jag tänka på alla bilar som folk tänkt renovera, eller bygga om och customisera lite.

Det går snabbat av riva ner dom i mollekyler, sen upptäcker ägarna vilket jobb det är att få ihop dom.

Till slut tröttnar dom, och många av dom har nog hamnat på skroten

Undrar hur många bilar som försvunnit den vägen.



En av garage polarna gjorde så med en Camino -69:a, och jag har för mej att det var en BB bil också, den hamnade på skroten.

Det blev något strul med garaget där han hade den, så han tröttnade och ringde skroten.

Jag frågade varför han inte sålde den istället, men det fanns inte tid, och jag hade tröttnat, sa han.

2009-01-17 @ 10:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback