skilda världar på importfronten
Vissa bilar får mer omvårdnan än andra, tvättning av importobjekt förekommer annars sällan, men just denna kändes rätt att tvätta av lite vid ankomsten.
Det rör sig om en Rolls Royce SIlver Dawn av 1995 års modell som anlänt från USA. Silver dawn hade längre hjulbas än den reguljära SIlver Spur och gjordes främst för nordamerika där den introducerades 1994. Först året efter blev den tillgänglig för resten av världen. Dessa byggdes 1994-98 i bara 237 exemplar.
Rolls Royce är välkänt, men ett märke som i princip bara finns i USA och Japan som vi inte får se här annars är Scion.
Scion lanserades för ett par år sen av Toyota, som ju har et gediget rykte i USA, gediget i bemärkelsen drfitsäker men lika kul som att se målarfärg torka. Så tycker de flesta och därför är medelåldern på Toyotaköpare runt 50 år. För att föryngra kundkretsen lanserade man divisionen Scion ungefär som en ny slags "pony car" en pop-bil, lågt pris, ungdomlig image i marknadsföringen och massor med kul extrapaket. Standard hade denna Scion Xd MP-3 spelare och USB-uttag.
Men dock inte sagt att de så att säga vanliga importobjekten upphört ramla in, frän fräsch Dodge Challenger R/T med 440 Sixpack och rullbåge monterad, färdig för race.
en betydligt regnigare dag nere på Nordtrafik, ännu en sån där som trillat ur hanteringen på tidigt stadium, Cadillac coupe de ville med 47000 miles på mätaren. Notera hur högt bilen står på hjulen, så här såg dom ut som nya, dom var så här höga när allt i upphängningar och fjädring var fräscht och nytt.
Pontiac Custom Safari wagon 1957, förbryllande är dock Chieftain-emblem på skärmen, denna syskonmodell till Chevrolet Nomad med det sportiga taket fanns inte i Chieftain-serien, eller?
Mer om Nomad här: http://svammelsurium.blogg.se/2009/february/nomad.html
Det rör sig om en Rolls Royce SIlver Dawn av 1995 års modell som anlänt från USA. Silver dawn hade längre hjulbas än den reguljära SIlver Spur och gjordes främst för nordamerika där den introducerades 1994. Först året efter blev den tillgänglig för resten av världen. Dessa byggdes 1994-98 i bara 237 exemplar.
Rolls Royce är välkänt, men ett märke som i princip bara finns i USA och Japan som vi inte får se här annars är Scion.
Scion lanserades för ett par år sen av Toyota, som ju har et gediget rykte i USA, gediget i bemärkelsen drfitsäker men lika kul som att se målarfärg torka. Så tycker de flesta och därför är medelåldern på Toyotaköpare runt 50 år. För att föryngra kundkretsen lanserade man divisionen Scion ungefär som en ny slags "pony car" en pop-bil, lågt pris, ungdomlig image i marknadsföringen och massor med kul extrapaket. Standard hade denna Scion Xd MP-3 spelare och USB-uttag.
Men dock inte sagt att de så att säga vanliga importobjekten upphört ramla in, frän fräsch Dodge Challenger R/T med 440 Sixpack och rullbåge monterad, färdig för race.
en betydligt regnigare dag nere på Nordtrafik, ännu en sån där som trillat ur hanteringen på tidigt stadium, Cadillac coupe de ville med 47000 miles på mätaren. Notera hur högt bilen står på hjulen, så här såg dom ut som nya, dom var så här höga när allt i upphängningar och fjädring var fräscht och nytt.
Pontiac Custom Safari wagon 1957, förbryllande är dock Chieftain-emblem på skärmen, denna syskonmodell till Chevrolet Nomad med det sportiga taket fanns inte i Chieftain-serien, eller?
Mer om Nomad här: http://svammelsurium.blogg.se/2009/february/nomad.html
Kommentarer
Postat av: Larsson
"Notera hur högt bilen står på hjulen, så här såg dom ut som nya, dom var så här höga när allt i upphängningar och fjädring var fräscht och nytt."
Så sant som det var sagt - det är detta som skiljer en "häck" från en "fin" bil! Höjden från marken! SÅ skall en fin bil se ut!
Trackback