Mek efter Meca

Förra helgen var det show på Mecabanan i Malmö där körningarna för team northrace del började med rekord på 4,23@265km/h på 201-metersbanan. En ivrig gasfot i semifinal satte dock stopp för vidare tävling för teamet, men grejorna höll och det går riktigt fort med den nya kompressoruppsättningen också.  Nästa helg är det Sundsvall som gäller.

Anders har fått ett bottenjobb, och det är gott om plats i hjulhusen på en sån här.
   
Pelle svabbar däck medans Richard får prova att svetsa aluminium. 

Ingen anledning till hets, vi tar en fika istället, det är ju flera dagar kvar tills vi åker till Sundsvall.

Kommentarer
Postat av: Jokern/ Woodridge

Var det verkligen ett rekord som han körde?

Hans Index var inte rätt enligt comp föreningens hem sida, och själv verkar han bara hållt färgen över det felaktiga indexet.

Dåligt, eller rättare sagt, skit dåligt, om det är så!!!

2009-06-09 @ 22:46:51
Postat av: Mårten

Kärran går väl inte långsammare för att tävlingsledningen satt index fel?

Postat av: Jokern/ Woodridge

Nej, det är sant, visst går den lika fort oavsett om indexet är fel.

Rekordet baseras sig dock på hur mycket under indexet man åker, eller hur?

Med rätt index, så kan inte jag få det till något rekord, men jag kan ju ha räknat fel.

Indexet har heller inte ändrats på Comp föreningens index sida, och detta borde betyda att det inte är något nytt rekord.

Gallcompindex.pdf" rel="nofollow">http://web.sbf.se/regler/up/1/DRGallcompindex.pdf



Att han inte själv påpekade för tävlings ledningen, att hans index var felaktigt, kan jag bara inte begripa.

Sånt stinker, tycker jag.

2009-06-10 @ 17:20:31
Postat av: Jokern/ Woodridge

Länken funkade inte, så gå via Comp föreningens hemsida:

http://www.comp.nu/

2009-06-10 @ 17:21:50
Postat av: Jokern/ Woodridge

Hmmmm, kanske borde vara nytt rekord ändå, indexet skulle väl vara 4,79, och han åkte 4,23, vilket är 0,56 under, och då borde det bli ett nytt rekord.

Jag är inte riktigt säker på hur mycket under man måste åka för att det ska bli ett nytt rekord, men det är väl i allafall mer än 0,6 sek på 402,33 meter?

Hur mycket under det blir på 201 meter har jag inte en aning om, men det borde väl vara i närheten av 0,4 sek?

Han åkte 0,56 sek under på 201 meter, och det borde i så fall räcka med råge, enligt mitt sätt att se på det.

Sen är det väl inte så stor mening att bomba sitt index, men det är en helt annan sak.



Varför har inte indexet ändrats?

2009-06-10 @ 17:30:25
Postat av: Mårten

rekordet backades upp på 4,40/261 vilket ändå räckte för rekord. :)

2009-06-10 @ 18:52:12
URL: http://svammelsurium.blogg.se/
Postat av: Jokern/ Woodridge

Om det är ett nytt rekord, så ska mig veterligen indexet ändras direkt på tävlingen, d.v.s. till nästa runda.

Varför gjordes inte det?

Indexet har inte ändrats för klassen heller, varför inte i så fall?

Skumt tycker jag.

2009-06-11 @ 01:14:27
Postat av: Jokern/ Woodridge

Jag tror jag vet hur det ligger till med rekordet och indexet nu.

Rekordet måste man själv lämna in till SBF, för att få registrerat, och det kan ju ta en stund.

Rekordet kanske kördes under kvalet, och då "bombas" inte indexet.

2009-06-12 @ 02:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback