Helgpyssel

Min Gran Fury innehåller 36 glödlampor. Och hur vet jag nu detta? Jo det var så att min generator fick ett frispel för ett tag sen.Den laddade, laddade och laddade utan att det verkade finnas något stopp. Detta resulterade i att nästan samtliga lampor checkade ut och detsamma gjorde batteriet.

Bland det  mest bisarra jag sett i kategorin elfel, glödtrådarna har alltså i de flesta fall smält ihop, vilket gjort att ström fortsatt passera.  Lampan till vänster syns det att det är soprent i globen. En del slutade sina dagar på andra fasansfulla sätt som synes.


De lampor som överlevt var höger blinkers fram, handskfacksljuset och oljetryckslampan...
Så det blev en tur bakom "fiendens" linjer, alltså till , hrm, Biltema...



Flitens lampor kommer lysa i helgen, eller åtminstonde Biltemas lampor...

Kommentarer
Postat av: Ingela

haha underbart.. då har du o göra..

2009-05-15 @ 21:11:48
Postat av: Jokern/ Woodridge

Gamla bilar har överaskningar(bus) för sig ibland.



Jag gillar inte Biltemas H4:a lampor, jag tycker inte att dom inte har så bra sken.

Men det är klart, kör man bara på sommaren, och mest på dagen, så funkar det.

2009-05-15 @ 22:48:37
Postat av: Mårten

det får funka tills dom blåser nästa gång, generatorn är inte helt riktig än, den är rätt korkad faktikst för den försöker ladda ett fullt batteri...

sen när den är ordnad så skall jag återigen köra med mysigt gult sken.

Postat av: Larsson

Illa!

2009-05-16 @ 03:09:41
URL: http://larsson-larssons.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback