vad som inte händer

Uppdatering igen om datorstrulet.  Vista åkte ju ut omedelbart, tänkt var att återinstallera pålitliga XP igen, mne , tji, istället blev det Win 7 som fungerar ltie drägligare än Vista, men långt ifrån optimalt. Ännu ett försök att installera XP misslyckades och felet misstänks vara nåt strul med ram-minnets kompabilitet.

vad är det då som inte funkar i dessa nya förbättrade och optimeala program?  Jo, en sån enkel sak dom har "förbättrat" är sökningen. Så varför tar det då numer 10-15 minuter att söka igenom en mapp istället för En till två?  Och mer irriterande är att den startar att söka så fort jag skriver första bokstaven, och börjar om vid anddra, och tredje och så vidare...  Mapparna sorterar "fel" ordning, redigering och lokalisering av främst bilder tar 4-5 gånger längre tid än i gamla XP , var är förbättringarna?  Jag har ingen nytta av massa "kul" funktioner som bibliteksindexering, delning, klassificerng med taggar och flera andra funktioner jag inte har någon nytta om. Jag vill rakt av ha ett enkelt system som gör exakt som jag vill och inte ett program som hittar på egna lösningar för att det tycker det är "bättre"  
Jag får ingen ordning på detta, och då kommer det ta ett tag innan jag kan lägga energi på att uppdatera t ex den här sidan , sorry, jag har suttit i fyra dagar å försökt "öva in" nya metoder för att hitta rätt i mina egna arkiv, men det är onödigt svårhanterligt , så det jag tycker vart roligtast med just datorhatering innan, är inte alls roligt längre. 

 


Kommentarer
Postat av: Gert

Jag tycker mig ana en ynka liten irritation? Datorer är skit, järn och metall är bra!

2010-01-13 @ 23:29:26
Postat av: summerwheels

Viss irritation märks ja.. men håller med dig om att många av dess(-a) "utvecklare" gärna fått besöka ett varmt ställe!

Trodde aldrig jag skulle säga detta men man kanske skulle börja fundera på en mac(?) min burk har med börjat sega till sig rejält även om den ännu inte begåvats med nåt nyare system...

Postat av: Moppe-rejsarn

Blev pådyvlad Linux av grabben för några år sedan och det funkar klockrent. Dessutom är det skönt att slippa tänka på virus när det inte existerar sådant otyg i Linux-världen.

2010-01-19 @ 22:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback