Aurelia Da Capo
Lancia Aurelia i olika kostymer har ju tidigare vistas här:
http://svammelsurium.blogg.se/2010/october/annorlunda-aurelia.html
http://svammelsurium.blogg.se/2010/december/mera-aurelia.html
http://svammelsurium.blogg.se/2010/november/annorlunda-aurelias-balbo.html
Langenthal I Schweiz visade denna eleganta coupekaross på Aurelia coupe 1950.
hardtop coupe med välvd bakruta känns amerikansk, dessutom har Boneshi även helt tagit bord den klassiska Lanciagrillen på denna Aurelioa B50 från 1951
GHia gjorde vid denna tid många specialbilar åt Chrysler, därför är fronten misstänkt lik en del Chryser dream cars från denna tid. Aureila B52 sedan från Ghia 1952.
Och en sedan till från Ghia från året innan 1951.
Bertone byggde denna Auerlia limousine 1952.
I Pininfarinas "PF200" svit ingick även denna vackra Zeta coupe på Aurelia B52 chassi 1952.
Pininfarina skall inte förväxlas med Stabiliment Farina, som byggt denna B50 cabriolet
Aurelia B53 chassit byggdes bara under 1952 i 86 exemplar och denna har en elegant kaross från Allemano.
Mer sportig Aurelia för racingbruk 1953, Vignale byggde denna kaross, Michelotti stod för designen.
Aurelia B53 Boneschi cabriolet 1953
Bertone byggde återigen en special-Aurelia 1953
Och en Lancia Auerlia B20GT coupe från 1956 som modifierats av Pichon-Parat med kanske inte särskilt elegant resultat
http://svammelsurium.blogg.se/2010/october/annorlunda-aurelia.html
http://svammelsurium.blogg.se/2010/december/mera-aurelia.html
http://svammelsurium.blogg.se/2010/november/annorlunda-aurelias-balbo.html
Langenthal I Schweiz visade denna eleganta coupekaross på Aurelia coupe 1950.
hardtop coupe med välvd bakruta känns amerikansk, dessutom har Boneshi även helt tagit bord den klassiska Lanciagrillen på denna Aurelioa B50 från 1951
GHia gjorde vid denna tid många specialbilar åt Chrysler, därför är fronten misstänkt lik en del Chryser dream cars från denna tid. Aureila B52 sedan från Ghia 1952.
Och en sedan till från Ghia från året innan 1951.
Bertone byggde denna Auerlia limousine 1952.
I Pininfarinas "PF200" svit ingick även denna vackra Zeta coupe på Aurelia B52 chassi 1952.
Pininfarina skall inte förväxlas med Stabiliment Farina, som byggt denna B50 cabriolet
Aurelia B53 chassit byggdes bara under 1952 i 86 exemplar och denna har en elegant kaross från Allemano.
Mer sportig Aurelia för racingbruk 1953, Vignale byggde denna kaross, Michelotti stod för designen.
Aurelia B53 Boneschi cabriolet 1953
Bertone byggde återigen en special-Aurelia 1953
Och en Lancia Auerlia B20GT coupe från 1956 som modifierats av Pichon-Parat med kanske inte särskilt elegant resultat
Kommentarer
Postat av: Beatrice
Fin sida du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)
Trackback