Importmuskler.
Låt oss titta på vad som kommit in det senaste i den lite rappare divisionen bilar, muskelbilar.
Dodge Charger R/T 1968 en mycket tuff och populär bil. 1968 års modell toppar Charger-statistiken i Sverige.
Om utsidan är en av de tuffaste formgivningarna genom tiderna, så känns insidan dock tänligen spartansk, speciellt i i svart vinyl.
Och här kommer ännu en Charger 1968, dock inte lika fint originalskick som den föregående, ett scoop rejält stora bakdäck skvallar om att den varit med om mer racingbus än på finbilsträffar.
Men ännu större baktassar sitter på denna Chevy Nova -72...
En Nova 1972 års modell som imponerar starkt, mycket hög finish och dessutom byggd med mycket fina racingdelar, väl balanserat och genomtänkt. Då bilen har kvar original rutor, inredning, instrumentbräda och baksäte kompletterat med en gedigen fullbur...
...och under huven en stoooor Bigblock med fyrportare. Ännu mer imponerande är att den utan vare sig, lustgast, kompressor eller annan överladdning, med sin originalinredning och utan större ingrepp i grundkonstruktionen är dokumenterad att köra låga 9-sekundersrepor på strippen!
mer Chevrolet, men strikt original, Chevelle SS396, 1968.
Interiör också här i svart vinyl, dock känns den lite mer genomarbetad än i Chargern. Ingen risk att man glömmer av vad det är för bil man framför då det sitter påminnelser i form av "SS396" emblem på handskfack och i dörrsidorna.
Och så har det inte helt överraskande kommit in ännu en Ford Mustang...
Just denna är dock lite över det vanliga, en GT fastback från 1968 med stora 390"-motorn, skicket bör beskrivas som extremt. Troligen är detta en av landets finaste och mest minutiöst renoverade Mustanger.
Under huven lika välputsat som utanpå, korrekta detaljer och märkningar på plats, detaljarbetet är A och O när man skall sätta hägsta standard på renoveringar. Denna Mustang har dessutom A/C vilket börvara ganska ovanligt.
Dodge Charger R/T 1968 en mycket tuff och populär bil. 1968 års modell toppar Charger-statistiken i Sverige.
Om utsidan är en av de tuffaste formgivningarna genom tiderna, så känns insidan dock tänligen spartansk, speciellt i i svart vinyl.
Och här kommer ännu en Charger 1968, dock inte lika fint originalskick som den föregående, ett scoop rejält stora bakdäck skvallar om att den varit med om mer racingbus än på finbilsträffar.
Men ännu större baktassar sitter på denna Chevy Nova -72...
En Nova 1972 års modell som imponerar starkt, mycket hög finish och dessutom byggd med mycket fina racingdelar, väl balanserat och genomtänkt. Då bilen har kvar original rutor, inredning, instrumentbräda och baksäte kompletterat med en gedigen fullbur...
...och under huven en stoooor Bigblock med fyrportare. Ännu mer imponerande är att den utan vare sig, lustgast, kompressor eller annan överladdning, med sin originalinredning och utan större ingrepp i grundkonstruktionen är dokumenterad att köra låga 9-sekundersrepor på strippen!
mer Chevrolet, men strikt original, Chevelle SS396, 1968.
Interiör också här i svart vinyl, dock känns den lite mer genomarbetad än i Chargern. Ingen risk att man glömmer av vad det är för bil man framför då det sitter påminnelser i form av "SS396" emblem på handskfack och i dörrsidorna.
Och så har det inte helt överraskande kommit in ännu en Ford Mustang...
Just denna är dock lite över det vanliga, en GT fastback från 1968 med stora 390"-motorn, skicket bör beskrivas som extremt. Troligen är detta en av landets finaste och mest minutiöst renoverade Mustanger.
Under huven lika välputsat som utanpå, korrekta detaljer och märkningar på plats, detaljarbetet är A och O när man skall sätta hägsta standard på renoveringar. Denna Mustang har dessutom A/C vilket börvara ganska ovanligt.
Kommentarer
Trackback