Ormens återkomst
den första juli 2010 såg det ut så här på Conner avenue, Michigan
En nästan andaktsfull stämning bland arbetare och inbjudna entusiaster, för vad man väntar på här denna speciella dag är den här bilen, den allra sista Dodge Viper som sakta rullar ned längs banan.
Sista Vipern lackades i guldmetallic och fick orange stripes, allt annat än diskret alltå. De sita bilarna ingick i en specialserie av final edition" av dessa var 18 roadsters, 20 vanliga coupéer och 12 av ACR-versionen. Viper började som en ren conceptbil, en brutal rå roadster med jättelik V10 motor 1989. Chrysler chockade bilvärlden ännu mer 1992 när man satte galenskapen i produktion. Arton år en är en rätt imponerande lång produktionstid för en bil som denna, men den första juli 2010 tog den epoken slut.
Eller inte... För igår onsdag avtäcktes den nya Viper på bilsalongen i New York.
Huggormen är tillbaka.
En nästan andaktsfull stämning bland arbetare och inbjudna entusiaster, för vad man väntar på här denna speciella dag är den här bilen, den allra sista Dodge Viper som sakta rullar ned längs banan.
Sista Vipern lackades i guldmetallic och fick orange stripes, allt annat än diskret alltå. De sita bilarna ingick i en specialserie av final edition" av dessa var 18 roadsters, 20 vanliga coupéer och 12 av ACR-versionen. Viper började som en ren conceptbil, en brutal rå roadster med jättelik V10 motor 1989. Chrysler chockade bilvärlden ännu mer 1992 när man satte galenskapen i produktion. Arton år en är en rätt imponerande lång produktionstid för en bil som denna, men den första juli 2010 tog den epoken slut.
Eller inte... För igår onsdag avtäcktes den nya Viper på bilsalongen i New York.
Huggormen är tillbaka.
Kommentarer
Postat av: Krille
Hoppas den inte heter Lancia här.
Trackback