Vi här fram i bilen



Att köra omkring med ungarna i bagaget är i högsta grad oansvarigt och direkt vårdslöst, och i en Skoda 120 en ännu dummare idé då bagagerummet sitter fram och motorn bak. 
Men det verkar vara rejält tilltaget för en mindre dagsiklass att husera i det, och dessutom på gammalt välkänt Buick-manér är huven dessutom sidhängd. 
Kanske den sista bilen med sidhängd huv? Skoda 105/120/130 serien var en av östeuroas mest framgångsrika modeller, ungefär 2,5 miljoner av dessa  byggdes från 1976 ända fram till 1990 och exporterades till många länder utanför öst.

Kommentarer
Postat av: crn

Min första bil!



Okej då, inte min första som körkortsinnehavare men jag hade en att meka och köra på havsisen med i tidiga tonåren. Köpte den nybesiktad och avställd för 300 finska mark i mitten av 90-talet. Vinröd 120L.



Skoda återanvände senare kulören på octavian men jag gissar att den inte färgade av sig i snöborsten vid töväder som på min bil.

2012-01-18 @ 00:33:37
Postat av: Mats

Inte en 120, men väl en 110 sprang jag på för några år sen. Den var i den eleganta karamellgröna kulören och hade endast gått 41 km sedan ny!

Tyvärr hade ägaren låtit den stå ute några år, och det kunde ses i form av blekt lack och små rostfläckar. Synd!

Jag åkte däremot därifrån med en motorcykel som stått sedan 1975, men det är en annan historia.

2012-01-18 @ 14:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback