Moscow midsize
Buick Special från 1963 någonstans i Moskva. Nummerplåtarna säger att detta är en diplomatbil från Nordrhodesia , landet som numera heter Zambia.
Polska diplomatskyltar på en Chevelle Malibu 1964.
Chevelle 1965, privatägd, men inte från Moskva utan från det närliggande Vladimir Oblast.
En ovanlig Mercury Comet Caliente coupé 1965, av bilarna att döma i bakgrunden är detta någonstans i diplomatkvarteren.
Brasilianska ambassadens Buick Special 1966.
Chevelle 1966.
Ford Fairlane 500 1966 som fått slita hårt i det tuffa ryska vinterklimatet.
Fyrdörrars Buick Skylark 1968, från Japans ambassad.
Ford Fairlane parkerad brevid en Volga, 1968.
Finska diplomatkåren åkte bland annat Oldsmobile Cutlass 1968
En fyrdörrars hardtop Oldsmobile Cutlass 1970, i bakgrunden skymtar en Volvo 145, exotiskt å det förslår i Moskva.
En Oldsmobile Cutlass 1970 tämligen långt från Moskva och diplomatvärlden, den är registrerad i det avlägsna Sakhalin, den stora ön som ligger norr om Japan utmed ryska stillahavskusten.
Caprice 1977, det blev en märklig rockad i GM:s sortiment när man bantade sina bilar. Caprice räknades som full-size men 1977 var den faktiskt mindre och lättare än midsize-seriens Malibu.
Kommentarer
Postat av: shevrole malibu
I am sure this piece of writing has touched all
the internet people, its really really good post on building up new
weblog.
Trackback