Öppna avdelningen

Öppna bilar från den slutna avdelningen, prototypverkstaden.
 
Audi 100LS i cabrioletutförande hade varit något, men bara ett exemplar gjordes av Karmann på prov 1968
 
Även i Polen testade man marknaden för en öppen varant av Polski-Fiat 125p 1974
 
En Volvo 343 cabriocoach byggdes 1984 och visades upp, men något mer blev det inte av den.
 
Brasiliansk prototyp från 1984 kallad Luigi Roadster
 
SS2 var en tänkt som ersättare för den inte allt för framgångsrika Scimitar SS1 från Reliant.
 
BMW 850 var desto mer framgångsrik, ch en öppen modell hade platsat fint i programmet.
 
Jeep Cherokee med vindrufs, Freedom hette denna variant från 1990 som aldrig kom ut på marknaden.
 
Opel Calibra cabriolet kunde blivit en succé men så blev det inte. Denna prototyp gjordes 1992.
 
BMW koncept från Karmann, K2 var en ren stilstudie från 1996.
 
Daewoo Lanos cabriolet känns lite ambvivalent, och något mer än detta koncept blev det inte 1997.
 
BMW 325 som plåtcab, studie från 2000 utverkad av Bertone och firman Edscha.
 
En prototyp från Bentley baserad på stora Arnage visades upp 2005, men var kanske ett osäkert kort då man inte visst e hur länge man kunde hålla liv i modellen och vem som skulle leverera vad i fortsättningen efter försäljningen till Volkswagen
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback