Inte godkända drag

Prototyper igen, de där varianterna som inte fick komma ut i offentligheten eller behövde lite mer kosmetika för at få lov till det .
Alfa Romeo Giulia 1961 med en front som är allt annat än attraktiv. möjligen mer en testbil för att laborera med dubbla stråkastare, fö resten av bilen är ju i det närmaste klar
 
Michelotti ritade många saker åt Triumph, här är ett tämligen elegant förslag till den kommande 2000. Bakpertiet har dock fått hänga med från Herald.
 
Tuff prototyp från 1963 som skulle kunnat bli något, V6 motor på 1,8 liter byggd av Ferrari, kaross från Bertone, ritad av en då ung lovande designer som arbetade där, Giorgetto Giugiaro. Men av Innocento 186GT blev det intet.
 
Men fronten dök upp igen, 1967 på en föreslagen facelift till Innocenti J4, men den nådde aldrig produktion heller.
 
Vad som nästan ser ut som en Fiat 127 med skuff är faktiskt en Daf. "mk. II" av Daf 33 skulle kunnat se ut så här men istället satsades på den då modernare modell 66.
 
Daf 66 blev ju som bekant en Volvo, och i förlängningen Volvo 343. Här är variant med tuffa dubla lampor vi aldrig fick se.
 
I AMC:s studio 1973, en sportig hatchbackprototyp baserad på den annars rumphuggna Gremlin, project G2 blev dock aldrig av.
 
Internationals uppdaterade Scout kallades Scout II, men Scout III som prototypen från 1978 kallades kom aldrig ut.
 
På Violkswagens museum står denna brutala Golf, kallad för A59. Med dubbelturbo, fyrhjulsdrift och kaross delvis i kevlar var detta en motorsportssatsning som aldrig kom till skott. A59 hade till stor del en helt unik motoruppbyggnad och gav ruggiga 275 hästar vid 6000rpm. 
 
Fjärde generationens Mustang visades hösten 1993, och redan året efter börkjde man labba med lite olika facelifts, varav denna var en som inte blev aktuell.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback