Från ovanliga bakluckor

Två damer på utflykt med en ovanlig bil. Det är en prototyp för Alfa Romeo 2000 dom har lagt beslag på.
 
På dykäventyr med Chevrolet. En Chevrolet Comodoro Caravan, som baserades på den äldre Opel/Rekord C-karossen. Den gjordes ända fram till 1992 i Brasilien. 
 
En annan praktisk kombi rån södra halvklotet, Valiant Safari 1968 från Australien.
 
Fiat 128 Bakkie,  sydafrikansk pickupmodell som aldrig fanns i europa. Utan byggdes av Alfa Romeo i Sydafrika i början av 1980-talet.
 
Vi är kvar söder om ekvatorn och Brasilien igen. Ford Corcel som delade gener med Renault 12 kallades Belina som tvådörrars kombi.
 
En Dyane som hette Diana,  byggdes av Cimos i Jugoslavien. Företaget hette egentligen Tomos och är mest kända för att bygga mopeder, något man gör än idag.
 
En Citroën GSA som är lite annorlunda för den är från Indonesien här kallad Gspecial. Där gjordes dom ända fram till 1991.
 
Gilbern var lite mellanting av riktig bil och kitcar. Bilarna var nästanhelt kompletta och lackade. De kunde även fås helt färdigbyggda om man ville bespara sig det jobbet. Gilbern Invader gick också att få som kombi vilket är mycket ovanligt bland byggsatsbilar. Drygt något hundratal Gilbern Inavder Estate levererades. 
 
Här demonstreras föga framgångsrikt det praktiska bagaget på Glas Isar.
 
Innocenti A40 Combinata var en Austin A40 Futura byggd i Italien, där passade man också på att åtgärda A40:ns mindre praktiska bagagelucka med en bättre konstruktion. 
 
 
Teilhol Tangara var en trendbil som bestod av nyare plastpaneler på ett Citroen 2CV-chassi.  Tangara byggdes 1987-90 i Paris.
 
En rejäl bakdörr med enormt lastutrymme.  Protoyp för kyltransport från ungerska Ikarus 1963.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback