En Cheva i Kinna (-kappbloggning: sept-06)

Tog en sväng förbi Kinnatrakten för att titta på ett custombygge för min värmländska väninna Ericas räkning., hon har förekommit förut i bloggen
 http://svammelsurium.blogg.se/2006/may/flashback-kungalv-cruising-2005.html

Hon har redan en fin Chevrolet från 1953 i turkos och vitt med matchande husvagn, ett ekipage som vunnit priser på träffar. Nu var hon på jakt efter en busigare bil att parkera brevid 53:an, och hade fått nys om denna kärran på en annons. 
 image380

Chevrolet coupe från 1954, corvette-grill, choppat tak, och intrumenbräda från en Chevrolet 59:a på plats. Inredningen täckt med decimeterlång lurvig teddy, hårigt värre. Kort och gott en bil helt i hennes smak och det blev affär på den.

Kommentarer
Postat av: svensson

Snyggt att man taksänkt (och sectionerat?), annars är det inte riktig customizing i min bok... Shavning och customgrill räcker liksom inte, shoppningen mm karossjobb blir krav utöver detta...

Och så Baby Moon och Gangster White Wall, och snygg enfärgslack, inga flammor eller stripes, ja detta var en tiopoängare...!

Postat av: Mårten

Jag kom på när jag titta på den att jag sett bilen tidigare, fast i annan skepnad, då var den svart med gröna flames och cadillac bakskärmar
http://www.cardatabase.net/search/photo_search.php?id=00054920

2008-03-17 @ 11:29:22
URL: http://svammelsurium.blogg.se/
Postat av: Jan C. Andersson

Den där for jag runt med mot slutet av 80-talet. Smallblock, TH400 och bakaxel från '55 var mitt bidrag till "kulturgärningen". En vecka efter att bilen sedan kom i Lasses ägo (igen), var den choppad, och brädan från '59 på plats... Kul att se traditionerna upprätthålls.

2010-07-24 @ 23:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback