Farsen om OMG568 rullar vidare.

För er som missat del 1 av farsen, så finns den här : http://en-osannorlikt-sann-historia.html  Nu kommer den smaskiga uppföljaren.

Kontentan efter första registreringsbesiktningen var att nu var det stora röda skrället OMG568 iallfall omregistrerat , fast med anmärkningar på saker som inte ens används i en bil, men måste finnas iallfall.  

Omregistrerat trodde jag, och hade papper på detta. och bokade därmed besiktningstid på normalt vis via internet, och får upp att den då är bokningsbar för efterkontroll inom rätt kort tid också, så bra då.


Trodde jag.

Alltså bilprovningens bokning säger att det rör sig om en efterkontroll, farsens första akt slutar med att den skall in på efterkontroll med åtgärdade anmärkningar. Men farsen rullar minsann vidare!  Jag fick inte ens komma in på besiktningen på bokad tid! 

Då hävdades det helt plötsligt att fordonet har ett föreläggande om registreringsbesiktning! Huh? ööhh, va? 

Jodå, då den inte besiktigats inom två månader efter dfen första besiktningen så utföres en ny kontroll, vilket ju kan vara i sin ordning , men nu så anser dom alltså att den måste registreras återigen, tvärtemot det besked som givits sist. Och tvärtemot det besked som getts vid tidsbokningen. 

Till råga på allt så visade det sig också att jag valt den enda station i hela västsverige som saknar personal just för registreringsbesiktning , så helt jäkla otroligt korkat.  Det tyckte faktiskt chefen på den stationen också, jag visade honom papperen och och de åtgärder som gjorts och han instämde i att det var rätt korkat att den ens skulle behöva en dyr omreggning ytterligare en gång.  Efter kontakt med stationen där del ett utspelade sig tyckte dom istället jag var korkad som inte läst på bättre...  

Och att det ens gick och boka den för efterkontroll såg dom som vägverkets fel, hur det resonemanget uppkom brydde jag mig inte om att få förklarat.

Så farsen om OMG568 rullar vidare mot del tre...

 
 

Kommentarer
Postat av: grandprix63

Helt sjukt. Det är sånt här vi borde demonstrera mot på första maj. Att ett statligt verk och en myndighet får bära sig åt så här mot gräsrötterna?



Hur är tongångarna i kafferummet på vägverket?



- "Jo för fan, idag hittade jag på en ny regel som går tvärtemot den förra, som Nisse hittade på i tisdags. Dessutom stick i stäv mot allt förnuft. Bra va?"



- "Kanon! Du får guldstjärna och störst tårtbit på fredagsfikat"

Postat av: Jokern/ Woodridge

Usch, det är inte det som ligger som nummer ett direkt, det där med besiktningar.



Bara ett exempel: År 1975 när jag skulle besiktiga en Plymouth Barracuda Formula S (jo, Formula S är viktigt att påpeka) som jag då ägde, fick jag följande utlåtanden.

Eftersom bilen hade en spolier i bak, så fick jag nedslag på det, av 1:a besiktningsmannen.

Det blev lite snack och påstridigheter från mej, så då anlände besiktingsman nr:2, och han sa att det inte var några problem alls med spoilern.

Då ledsnade besiktiningsam nr:1, och hämtade stations chefen.

Han sa att den inte var godkönd som den var nu, eftersom spolirn gick att justera, så den skulle kunna bli en vinge.

-Men du ser väl att den alldrig justerats så, eftersom den är lackad med den här inställningen.Ändrar jag den, så förstör jag ju lacken, sa jag.

-Jo men du skulle kunna justera den så, sa stations chefen.

-Men om du svetsar fast den, så den inte går att justera till en vinge, då är den godkänd, sa han sen.

Så, jag fick egentligen 3 olika svar på sammma besiktning, hur förtroende ingivande är sånt.

Jag åkte till en annan besiktnings station och drog en story, så var allt okej.



En polare som skulle regga om sin race buss, och få ner toal vikten på den, fick problem, för att däcken var för bra!!!!

Han var tvungen att sätta på sämre däck, så var allt okej.

Sjukt är bara förnamnet.



En annan bekant som jag pratade med i veckan, skulle regga om sin Suzuki Vitara till lätt lastbil.

Han ringde och pratade med någon på tekniska sidan av vägverket, om vad som gällde.

När han väl kom in på besiktningen, så var dom naturligtvis inte nöjda.

Han påpekade då, att han gjort som dom sagt på vägverket, men det hjälpte inte.

Efter mycket om och men, så sa besiktnings mannen, att han skulle komma igen nästa månad istället, för då var alla dessa regler bort tagna!!!!

Man kan ju undra varför pappskallarna på vägverket inte nämnde det???



Dumstrutar borde dom ha allihopa!!!

2009-04-30 @ 21:40:26
Postat av: Juhani/"gripplund"

Hahaha,,,,ja jävlar !! Dom där gubbarna skulle faan ta mej tvingas bära en keps med blinkande orange lampa på skallen så fort dom lämnar bes-hallen !



Så att man ser vem man möter på stan! Lite som en fotboja ,,hahahaha.

2009-05-03 @ 20:34:25
URL: http://gripplund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback