Oldsmobiler med mera
Hot rods och custombilar importeras inte i någon större utsträckning, och just att bygga rod på en Oldsmobile coupe från 1938 är ett lite annorlunda grepp. Den här tuffa coupén kom in i april , direkt från 1991 eller något av lack och byggstil att döma.
En series 66 av 1947 års modell, 11669 byggdes av denhär sexylindriga club coupe modellen. Oldsmobiles modellprogram var indelat i serierna 66, 76 med sexa, 78 och 98 med åtta.
Tistypisk ombonad interiör i 47:an med mycket art-deco. Och dessutom en mycket välbevarad orenoverad klädsel och inredning, ovanligt för nästan 70 år gamla bilar.
Än en gång tar vi ett exempel på hur rasande fort utvecklingen gick under dessa år, denna Eighty-Eight holiday coupe är från 1955. Denna är också lite ovanlig i sin enfärgade blå nyans, oftast brukar sådana här synas i starka tvåtonslacker.
Femtiotals pickisar är populära, Ford f-100 från 1956 som kom in tidigare i april.
Och en Ford lämnar terminalen, den fina 1937 coupén som tidigare visades här: mercury-blues-och-andra. rullar nu iväg för vidare transport till sin nya hemvist.
Inte bara gamla jänkebilar importeras, Mitsubishi Eclipse Spyder heter den här tuffa cabrioleten. En modell som inte säljs i Europa, men är populär i USA. Det är en 05:a och en begagnad sådan bör vara rätt mycket bil för dollarn i Kalifornien idag.
Och så kommer det ibland in lite brittisk aristokrati från amerika. Denna Rolls Royce Silver Spur köptes ny 1991 av en svensk dam i Kalifornien, nu återvänder hon till sitt hemland och tar ögonstenen med sig som flyttgods.
Och den vidunderliga Stanleyn, veteran-med-fullt-tryck. Blir mer än en meter lägre utan sitt tonneau-tak på plats. Väntar nu också på transport till sin nya hemort.
Så här ser en Stanley ut och låter i rörelse.
Kommentarer
Trackback